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半世紀以上に渡り、
国産デニムの発展を支えてきたBobsonブランド。
歴史が培った素材への高いこだわりと熟練した縫製技術が
着る人の立場に立った最上の一枚を支えます。

For over half a century,
Bobson brand that have supported the development of the domestic denim.
History will support the best one from the standpoint of the people who wear sewing technology and skilled high commitment to cultivated material.

念願の自家生産。ミシン数台の縫製工場からスタート。

岡山県倉敷市児島地区の特産品であった作業服など、
厚手綿衣料の製造を自家工場で開始。
しっかりとした良い製品が評判となり着実に歩みはじめる。

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“BOBSON”の礎となる、山尾被服工業株式会社、創設。

学生服・作業服の製造販売で得た確かな生産技術を基にしたU.Sズボンが大ヒット。
後の、ボブソンならではのハイクオリティな技術とノウハウを培う。

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徹底した「品質へのこだわり」で、時代へ飛翔。”BOBSON”誕生!

JIS表示認可工場の認定、ワーキング販売において岡山県で第一位を獲得するなど「品質の高さ」が
社会の認めるところとなり、ジーンズ生産開始へのジャンピングボードとなる。

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ジーンズの生産販売を開始。

日本にアメリカンカルチャーとともに本格的なジーンズブームが到来。
ジーンズ専業メーカーとしてジーンズファッションの先駆けとなる。

1970_main

新しいブルーへ。ジーンズの可能性を大きく開花させた。

アメリカンブルーからジャパンブルーへ。高い感性とボブソンならではの
先進加工技術でジーンズのスタイルと可能性を大きく広げる。

1980_main

ジーンズを超えたジーンズへ。新しい価値を生む。

ジーンズはデニムという常識を覆すレーヨン素材の開発、新コンセプトブランドなど、
ボブソンならではのジーンズファッションを提案。次々とヒット商品を開発する。

1990_main

オールジャストフィット。世代を超えた美ジーンズの世界へ。

すべての、一人ひとりにジャストフィットするファッションスタイルを目指して、
あらゆるジェネレーションと感性に対応するジーンズを開発し提案する。

2000_main

世界展開。デニムのファッションに広がりを魅せる。

中国、台湾、フィリピンでBOBSONが展開。ライセンス契約が広がりベルト、雑貨、家具などライフスタイルの提案へ。
スポーツ事業にも参入。

2010_main

世界展開が加速。1970年をイメージしたファッションリバイバル。

ベルボトムやケミカルウオッシュなどクラシカルなジーンズが注目される。

2020_main

Much-anticipated home production finally begins,
starting out with a sewing factory fitted out with
just a few sewing machines.

The home factory begins by manufacturing thick cotton clothing such as work clothes,
for which the Kojima district of Kurashiki City, Okayama Prefecture is famous.The strong,
high quality clothes gain an excellent reputation and business gradually progresses.

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BOBSON's forerunner,
Yamao Clothing Industries Co., Ltd. is established.

The company uses the robust production technology it has accumulated through
the manufacture and sale of school uniforms and work uniforms to produce hit product U.S. Zubon.
The company goes on to develop the high quality and technological know-how that BOBSON is famous for.

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The company leaps towards the next generation
with a thoroughly implemented
"focus on quality"policy. BOBSON is born!

JIS Mark accreditation is obtained and the company is recognized by society for its "high quality"
through awards such as the No.1 Working Sales Award in Okayama Prefecture.
This provides a springboard for the company to start jeans production.

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The company starts the production and sale of jeans

A huge boom in jeans occurs in Japan along with the increasing popularity of American culture.
As a specialist jeans manufacturer, the company becomes a pioneer in jeans fashion.

1970_main

Towards a new Blue Huge new possibilities
for jeans are opened up.

Switch from American Blue to Japan Blue. New styles
and possibilities for jeans are opened up using BOBSON’s unique
sense of style and state-of-the-art technologies.

1980_main

Beyond ordinary jeans Creating new value

The company comes up with jeans fashion concepts befitting of the BOBSON brand,
including the development of rayon materials
that overturn the accepted wisdom of jeans as a denim product, and new concept brands.
A succession of new hit products is developed.

1990_main

All Just Fit Towards an Era of
Beautiful Jeans Across the Generations

The company develops jeans for every conceivable generation
and style with the aim of achieving a “just fit” fashion style for each and every individual.

2000_main

BOBSON'S 40th Anniversary Moving to the Next Stage
with a Spirit of Challenge

Establishment of BOBSON Holdings Co., Ltd. More Global
- Towards a New Zone BOBSON will continue to develop new possibilities
for casual jeans fashion in the years to come.

2010_main

Bobson global expansion accelerated. Bobson revived the 1970 fashion.

Classical jeans such as bell bottom style and chemical wash processing by Bobson are attracting attention.

2020_main